Pomoc i kontakt

To jest krótka lista najczęściej zadawanych pytań.

Informacja o produkcie i pielęgnacja

W jakich wersjach dostępny jest materac BODYGUARD®?

Antykartelowy materac BODYGUARD® posiada średnio twardą stronę górną i twardą stronę dolną. Poprzez zwykłe odwrócenie materaca BODYGUARD® określasz w łatwy sposób preferowaną twardość.

W jakich rozmiarach dostępny jest materac BODYGUARD®?

Materac BODYGUARD® jest dostępny w 27 różnych rozmiarach – od 80x190 cm do 200x220 cm. Na stronie produktu można w bardzo prosty sposób wybrać żądany rozmiar. Wysokość całkowita materaca BODYGUARD® wynosi ok. 18,5 cm. Czy potrzebujesz innego rozmiaru? Proszę skontaktować się z naszym działem obsługi klienta.

Dla kogo jest przeznaczony materac BODYGUARD®?

Materac antykartelowy BODYGUARD® jest materacem odpowiednim do wszystkich typów ciała. Każda pozycja spania, czy to na brzuchu, na boku lub na plecach jest doskonale dopasowana do jego modułów ergonomicznych. Dzięki systemowi 2w1 DUO BODYGUARD® posiada dwie twardości w jednym materacu. Stopień twardości nie jest raczej kwestią masy ciała, lecz gustu. Większość użytkowników w Polsce preferuje stopień „średnio twardy” (H3).

Co mogę zrobić, by materac był bardziej miękki? Ochraniacz na materac Topper BODYGUARD®

Ochraniacz Topper BODYGUARD® nie tylko sprawia że leżysz wyżej, ale również nadaje miękkość dwóm dostępnym stopniom twardości naszych materacy BODYGUARD®. Ochraniacz na materac Topper BODYGUARD® ma różne powłoki: Na jednej stronie wysoce elastyczny pokrowiec HyBreeze® o wyjątkowej oddychalności, a na drugiej wysokiej jakości pokrowiec BaumwollSleep®. Ochraniacz na materac Topper BODYGUARD® to nakładka na materac z wyjątkowo miękkiej pianki wysokoelastycznej, która została podzielona na symetrycznie rozłożone obszary modułów ergonomicznych, podobnie jak materace BODYGUARD®. W ten sposób ochraniacz Topper nie tylko zapewnia dodatkowe odciążenie, ale też indywidualnie dopasowuje się do pojedynczych obszarów ciała. Ochraniacz na materac można u nasz zamówić w niemalże wszystkich oferowanych rozmiarach materaca – za wyjątkiem długości specjalnych 210 cm i 220 cm oraz szerokości specjalnej 70 cm. Sprzączki mocujące pozwalają go wygodnie zamocować na materacu. Materiał można prac w 60°C. Ze względu na rozmiar należy go jednak prać ręcznie lub przekazać do profesjonalnego czyszczenia.

Jaki materiał stosujemy w materacu BODYGUARD®?

BODYGUARD® składa się z innowacyjnej wysokiej jakości pianki QXSchaum®, jednego najbardziej zaawansowanych materiałów stosowanych w materacach.

Czy w materacu BODYGUARD® znajdują się substancje szkodliwe?

BODYGUARD® został przebadany na obecność substancji szkodliwych. Niemiecka fundacja Stiftung Warentest przetestowała go w podkategoriach: „Emisja zanieczyszczeń do powietrza w pomieszczeniu”, „Zapach”, „Substancje szkodliwe” i „Utylizacja”. Ponadto został on sprawdzony pod kątem występowania substancji szkodliwych zgodnie z Oeko-Tex® Standard 100 w najwyższej klasie 1 dla artykułów dla niemowląt.

Z czego składa się pokrowiec materaca BODYGUARD®?

Oddychający pokrowiec funkcjonalny HyBreeze® materaca antykartelowego BODYGUARD® składa się z dzianin dystansowych 3D. Zapewniają one optymalne odprowadzanie wilgoci ciała i zapewniają suchy klimat spania.

Czy pokrowiec materaca BODYGUARD® można prać?

Tak, pokrowiec można bez problemów prać. Praktyczny zamek błyskawiczny przebiegający wokół pokrowca pozwala go zdjąć osobno w dwóch częściach. Obie strony mogą być prane osobno w domowej pralce automatycznej w temperaturze do 60 stopni. Nie wybielać ani nie prasować pokrowca materaca. Pokrowiec nie nadaje się do suszenia w suszarkach. Suszyć tylko na powietrzu.

Czy musze co miesiąc odwracać materac BODYGUARD® na drugą stronę?

Materaca antykartelowego BODYGUARD® nie trzeba co miesiąc odwracać na drugą stronę. Materac składa się z bardzo stabilnej pianki QXSchaum®, która nie wymaga trzymiesięcznej fazy regeneracyjnej. Jeśli już zdecydowałeś się na jedną ze stron materaca, bez namysłu umieść swój materac BODYGUARD® w tej pozycji.

Mój materac wydziela po rozpakowaniu delikatny zapach. Czy to normalne?

Materace w zależności od produkcji często wydzielają początkowo zapach nowego produktu. Zapach ten nie jest szkodliwy dla zdrowia. Materac BODYGUARD® został skontrolowany pod kątem występowania substancji szkodliwych przez różne jednostki oraz posiada certyfikat OEKOTEX Standard 100 w kategorii I dla artykułów dla niemowląt. Intensywnie staramy się dostarczyć Ci w miarę możliwości neutralny zapachowo materac BODYGUARD®. Jeśli jednak wyjątkowo odczuwalny jest zapach nowego produktu, ulotni się on po pewnym czasie. W takim przypadku należy wietrzyć sypialnię kilka razy w ciągu dnia. Często zapach nowego produktu znika też po pierwszym praniu pokrowca (patrz poniżej FAQ: Czy pokrowiec można prać?). Jeśli nowy zapach będzie utrzymywał się dłużej niż 14 dni, należy skontaktować się z naszym działem obsługi klienta.

Z czego składa się poduszka BODYGUARD® Plus?

Poduszka BODYGUARD® Plus zawiera innowacyjną, wysoce elastyczną piankę Visco. Funkcjonalny pokrowiec HyBreeze® składa się w 100% z poliestru i można go prać w 60 stopniach. Nie nadaje się do suszenia w suszarkach.

Wymiar mojego materaca nieznacznie odbiega na długość/szerokość od podanego rozmiaru. Czy to możliwe?

Wymiary materaca podane w cm (długość i szerokość) orientacyjne, ponieważ w pojedynczych przypadkach w zależności od produkcji mogą wystąpić odchylenia maks. +/- 2 cm. Odstępstwa w tym zakresie tolerancji nie są podstawą do reklamacji.

Płatność i przesyłka

Jakie są dostępne metody płatności?

Oferujemy następujące metody płatności: Przedpłata, Przelewy24, karta kredytowa (Visa, Mastercard, American Express) i PayPal. Więcej informacji na ten temat można znaleźć również w naszych OWH w zakładce „Metody płatności”.

Ile kosztuje przesyłka?

Przesyłka do Polski: W przypadku materacy koszty wysyłki na terenie Polski wynoszą 39 PLN za sztukę, w przypadku materacy Topper i Support Pillow Plus jest ona bezpłatna. Patrz też Koszty przesyłki.

Czy otrzymam potwierdzenie zamówienia?

Potwierdzenie zamówienia otrzymasz automatycznie mailowo po realizacji zamówienia. Ewentualnie sprawdzić folder ze spamem.

Kiedy mogę liczyć na dostarczenie przesyłki?

Od momentu wpłynięcia płatności dostarczamy produkty BODYGUARD® w terminie podanym aktualnie na stronie produktu.

W jaki sposób dostarczany jest mój materac BODYGUARD®?

Twój materac BODYGUARD® jest specjalnie skompresowany i dlatego możemy go przesłać do Ciebie w paczce (o wymiarach 120 x 40 x 40). Po wypakowaniu (otwarciu folii) już po upływie ok. 8 minut można się położyć na swoim materacu BODYGUARD®. Należy pamiętać, że materac BODYGUARD® nie może pozostać w stanie skompresowanym dłużej niż przez cztery tygodnie od momentu dostawy.

Czy w przypadku zamówienia większej ilości artykułówzostaną one dostarczone razem?

W przypadku zamówienia tego samego artykułu dostawa następuje z reguły tego samego dnia. Z powodu różnych czasów dostawy oraz różnych rodzajów przesyłki materaców, poduszek Plus i ochraniaczy Topper nie możemy zagwarantować wspólnej dostawy przy zamówieniach różnych artykułów (na przykład: ochraniacz Topper i materac).

Dlaczego otrzymuję dwa różnie zapakowane materace BODYGUARD®?

W przypadku materaców BODYGUARD® w zależności od produkcji stosuje się dwie różne metody kompresji (metody pakowania). Dlatego też może się zdarzyć, że sposób pakowania folią dostarczanych materaców BODYGUARD® jest różny. Wszystkie materace BODYGUARD® są jednak przesyłane w kartonie o takich samych wymiarach (120 cm x 40 cm x 40 cm).

Czy podatek VAT jest zwracany w przypadku późniejszego wywozu przez klienta do krajów trzecich (krajów nienależących do UE)?

Nie. W przypadku dostaw, które pierwotnie zostały wysłane na adres dostawy na terenie UE, a następnie są wywiezione/zabrane przez samego klienta do krajów trzecich (np. do Szwajcarii), firma bett1 nie zwraca podatku VAT.

Gwarancja i wymiana

Co oznacza „Test 100 nocy”?

Jeśli jako konsument nie będziesz zadowolony ze swojego materaca BODYGUARD®, masz możliwość zwrócić go w przeciągu 100 dni od daty dostawy. Żądanie zwrotu należy ostatecznie przesłać mailowo na adres [email protected] My lub zlecona przez nas spedytorka ustalimy z Państwem termin i miejsce odbioru. Miejscem odbioru może być każde miejsce, które jest jednocześnie dozwolonym miejscem dostawy (patrz OWH § 5). Odbiór jest bezpłatny. Nie jest konieczne zapakowanie materaca BODYGUARD® ponownie w karton przesyłkowy w celu jego odbioru. Jeśli zachowałeś folię ochronną, możesz z grubsza owinąć nią materac BODYGUARD®. Z reguły firma spedycyjna posiada materiał opakowaniowy, ponieważ w zakresie transportu artykułów higienicznych obowiązują specjalne przepisy. Jeśli uzgodniony odbiór nie dojdzie dwukrotnie do skutku z Twojej winy, wówczas dodatkowe prawo do zwrotu uznaje się za niewykonane. Po otrzymaniu przez nas materaca zwracamy Ci koszty zakupu. Bierzemy na siebie ryzyko związane z utratą materaca podczas przesyłki zwrotnej. Dodatkowe prawo do zwrotu obowiązuje w każdym przypadku wraz z przysługującym ustawowym prawem do odstąpienia od umowy i nie narusza również jakichkolwiek praw do roszczeń z tytułu rękojmi.

Ile wynosi okres odstąpienia od umowy?

Dla wszystkich produktów obowiązuje ustawowy okres odstąpienia od umowy wynoszący 14 dni. W przypadku materacy BODYGUARD® oferujemy ponadto dodatkowe prawo do zwrotu przez 100 dni od daty zakupu.

Jak szczegółowo wygląda prawo do odstąpienia od umowy?

Masz prawo do odstąpienia od umowy w ciągu czternastu dni bez podania przyczyn. Okres odstąpienia wynosi czternaście dni od dnia, w którym Państwo lub osoba trzecia inna niż wyznaczony przez Państwa przewoźnik weszła w posiadanie towarów. Aby móc skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, należy poinformować nas o swojej decyzji poprzez wyraźne oświadczenie. Aby dotrzymać terminu odwołania wystarczy, że wyślesz powiadomienie o skorzystaniu z prawa odwołania przed upływem terminu odwołania.

W przypadku odstąpienia od niniejszej Umowy, niezwłocznie i nie później niż w ciągu czternastu dni od daty otrzymania zawiadomienia o odstąpieniu od niniejszej Umowy, zwrócimy użytkownikowi wszystkie płatności, które otrzymaliśmy od użytkownika, w tym koszty dostawy (inne niż dodatkowe opłaty wynikające z wyboru metody dostawy innej niż najtańsza standardowa dostawa oferowana przez nas). Będziemy korzystać z tych samych środków płatności, które zostały użyte przez Ciebie w pierwotnej transakcji w celu dokonania takiego zwrotu, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej i w żadnym wypadku nie zostaniesz obciążony kosztami takiego zwrotu.

Odbierzemy towar. Jeśli adres odbioru znajduje się na terenie Polski (z wyjątkiem wysp), ponosimy koszt zwrotu towaru. Jeśli adres odbioru znajduje się poza granicami Polski lub na polskiej wyspie, ponosisz bezpośrednie koszty zwrotu towaru. W przypadku towarów, które ze względu na swój charakter nie mogą być normalnie wysłane pocztą, z wyspy lub w obrębie państwa członkowskiego Unii Europejskiej, koszty te wynoszą 529 zł za sztukę, w innych krajach zagranicznych 699 zł za sztukę. W przypadku towarów, które mogą być normalnie wysyłane pocztą (np. materace nieopakowane w oryginalnych opakowaniach, materace prasowane lub poduszki podporowe), koszt wynosi 159 zł za sztukę. W przypadku przesyłek zwrotnych z innych krajów (poza UE) koszty przesyłki zwrotnej wynoszą zazwyczaj 699,- PLN/szt. dla wszystkich towarów. W przypadku materaca BODYGUARD® oferujemy dodatkowe 100-dniowe prawo zwrotu, które daje Państwu możliwość zwrotu materaca nawet po upływie ustawowego 14-dniowego okresu rezygnacji. Takie dodatkowe prawo do zwrotu istnieje w każdym przypadku obok ustawowego prawa do odstąpienia od umowy i nie ma wpływu na roszczenia gwarancyjne (patrz również nasze Ogólne Warunki Handlowe).

Jeżeli skorzystają Państwo z ustawowego prawa do odstąpienia od umowy (patrz wyżej), przepisy dotyczące skutków skorzystania z ustawowego prawa do odstąpienia od powyższych przepisów mają zastosowanie w drodze odstępstwa.

Możesz się z nami skontaktować:

bett1.de GmbH
Tauentzienstr. 11
10789 Berlin
Niemcy (niemiecki)


E-mail: [email protected]

Czy mój materac BODYGUARD® jest objęty gwarancją?

Chcemy, abyś przez długi czas był zadowolony z materaca BODYGUARD® . Dlatego dajemy 10 lat gwarancji na rdzeń materaca. Gwarancje są całkowicie bezpłatne przez pierwsze dwa lata od daty zakupu. W trzecim roku użytkowania nadal przyznajemy 60 %, w czwartym roku 50 %, w piątym 40 %, w szóstym roku 20 %, a w siódmym do dziesiątego roku 10 % udowodnionej ceny zakupu. Na zakup jest udzielana dwuletnia gwarancja. Nasza gwarancja podlega prawu niemieckiemu. Zakres gwarancji jest ograniczony do krajów UE i Szwajcarii. Gwarancja ustawowa sprzedawcy pozostaje nienaruszona. Okres gwarancji rozpoczyna się od daty dostawy. Dowód zakupu jest wymagany jako dowód gwarancji.

Co prowadzi do wykluczenia gwarancji?

Z zakresu gwarancji wyłączone są wady powstałe w wyniku niewłaściwego użytkowania przez klienta, tj. skaleczenia, pęknięcia, nacięcia, zadrapania i zabrudzenia powstałe po dostawie. Ponadto gwarancja nie obejmuje zwykłych zmian twardości i wysokości materaca. Podczas użytkowania materac BODYGUARD® dopasowuje się do ciała i jest łatwy w montażu. Obniżenie wysokości materaca do 15% jest normalne i nie jest objęte gwarancją.

Ponadto gwarancja nie obejmuje żadnych szkód towarzyszących lub następczych. W związku z tym gwarancja nie dotyczy szkód spowodowanych nieprawidłową instalacją, obsługą lub pielęgnacją. Zamki błyskawiczne i uchwyty pokrywy są wyłączone z gwarancji trwałości. Gwarancja dotyczy wyłącznie użytkowania wewnętrznego. Gwarancja nie obowiązuje, jeśli produkty były używane na zewnątrz lub w wilgotnym środowisku. Tworzenie się pleśni jest wyłączone z gwarancji. Zmiany kolorystyczne pianek materacowych są również normalne, podobnie jak powstawanie zmarszczek w pokrywie w wyniku regulacji podstawy listew. Aspekty te nie są zatem uznawane za podstawę do złożenia skargi. Naprawa lub wymiana reklamowanego produktu nie powoduje powstania nowego okresu gwarancyjnego.

Ciężko zabrudzone materace BODYGUARD® , których nie można skontrolować ani naprawić pod względem higienicznym są również wyłączone z rozszerzonej gwarancji.

Co mam zrobić, jeśli chcę skorzystać z gwarancji?

1. Proszę skorzystać z naszego formularza reklamacyjnego. Możesz go pobrać pod następującym linkiem: Formularz reklamacyjny
Wypełnij formularz i wyślij go do nas e-mailem lub pocztą.
2. Następnie zorganizujemy bezpłatny odbiór towarów objętych rezerwacją (patrz punkt 3).
3. Badamy reklamowany produkt i podejmujemy decyzję, czy w takim przypadku istnieje roszczenie gwarancyjne.

Co się dzieje ze zwróconymi materacami BODYGUARD®?

Produkty, które już raz zostały użyte, nie wracają do obiegu. W przypadku zażądania zwrotu koordynujemy odbiór przez partnera logistycznego. W celu ochrony zasobów i środowiska naturalnego poddajemy recyklingowi wszystkie nadające się do recyklingu elementy materaca. Pozostałe elementy są odpowiednio utylizowane.

Pomyliłem się z moją „Instrukcja użytkowania i gwarancja“. Gdzie mogę dostać nowy?

PDF można łatwo pobrać tutaj: Instrukcja użytkowania i gwarancja na materac BODYGUARD®

Jeśli nie można otworzyć pliku, można tutaj bezpłatnie pobrać program Adobe Acrobat Reader.

Jeśli potrzebujesz drukowanych kopii instrukcji obsługi i gwarancji, prosimy o kontakt z naszym działem obsługi klienta.