Logo Bett 1
Za kulisami: Historia materaca BODYGUARD®

Materac, który powiedział „Stop!” kartelowi

Wszystko zaczęło się od jednej osoby, która - tak jak ty - potrzebowała materaca. Adam Szpyt właśnie skończył studia i znalazł się w nowym, pustym mieszkaniu. Wszyscy sprzedawcy zachwalali swoje materace jako komfortowe, ale Adam szybko się zorientował, że każdy mówi mu co innego. Markowe materace wyprodukowane były często z tych samych materiałów, jednak ich ceny znacznie się od siebie różniły. Dodatkowo wyjątkowo słabo wypadały w testach, organizowanych przez niezależne organizacje konsumenckie. Adam postanowił zadziałać.

Początek walki z kartelem materacowym

W 2004 roku Adam Szpyt zakłada własną firmę sprzedającą materace. Firmę, która uporządkuje rynek i której produkty będą dostępne wyłącznie w internecie. Szybko okazało się to strzałem w dziesiątkę, szczególnie że oferta cenowa była bardzo korzystna. Po jakimś czasie pojawiły się jednak problemy. Inni producenci zaczęli stawiać mu żądania: Adam ma podwyższyć ceny swoich produktów. Kiedy odmawia, towar z fabryki trafia do niego opóźniony, zabrudzony lub nie przyjeżdża wcale.

Szantaż branży

Nieprzychylność branży spotyka go na każdym kroku. Wszystko dlatego, że jego materace mają uczciwe ceny. Producenci materacy tracą klientów, a więc i zyski, i bardzo im się to nie podoba. Kiedy popularność produktów Szpyta rośnie, dystrybutorzy grożą mu wyłączeniem z łańcucha dostaw.

Urząd Antymonopolowy

Adam Szpyt się nie poddaje. Zakłada nowe firmy, by móc otrzymywać swoje zamówienia, a kiedy dostawcy całkowicie je wstrzymują, wnosi zażalenie do Urzędu Antymonopolowego. Kolejny dobry ruch, gdyż zażalenie zostaje rozpatrzone pozytywnie, a konkurencja zostaje ukarana grzywnami w wysokości ponad 27 mln euro za nielegalne zmowy cenowe.

Szczęśliwy finał

Adam Szpyt postanawia oferować tylko jeden materac: zaprojektowany przez siebie materac BODYGUARD®. Dzięki wyjątkowo uczciwej cenie ugruntował swoją pozycję na rynku. BODYGUARD® to nie tylko przystępna cena, ale również wysoka jakość. Nie bez powodu został sprzedany w liczbie ponad 4 milionów egzemplarzy, stając się tym samym najlepiej sprzedającym się materacem na niemieckim rynku.

Adam Szpyt sprzedaje dziś kolejne produkty zapewniające komfort snu, tworząc tym samym bezkonkurencyjną ofertę.